לא מעט גולשים מעדיפים לבצע קניות דרך אתרי אינטרנט ולא דרך חניות פיזיות כמו שהיה בעבר. זה נכון בתחומים רבים ומגוונים, כך למשל בתחום של מוצרי חשמל, בגדים, הנעלה, מוצרי תיירות, צעצועים ועוד. אחד התחומים הפופולריים ביותר לרכישות באינטרנט הוא תכשיטים.
ההסבר מדוע קניות של תכשיטים באינטרנט הן דבר מאוד פופולרי הוא מאוד פשוט. מדובר בתהליך יותר זול עם הרבה יותר אפשרויות מאשר קניות בחנות פיזית. דרך האינטרנט ניתן לרכוש תכשיטים של מעצבים וחנויות שפיזית לא תמיד אנחנו יכולים להגיע אליהם. כך באמצעות רכישה מהירה, בקליק אחד מול המסך, אנחנו חוסכים לעצמנו זמן, חוסכים כסף וגם יכולים ליהנות מתכשיטים שבאופן רגיל אין לנו אפשרות להגיע אליהם.
כיצד צריך לבנות חנות תכשיטים באינטרנט
בניית חנות תכשיטים באינטרנט מחולקת ל-3 חלקים עיקריים:
מידע אינפורמטיבי – חלק זה צריך לכלול מידע אינפורמטיבי על תכשיטים בכלל ומרכיבים שלהם בפרט. כך למשל נכלול בחלק זה מידע על יהלומים, דירוג תכשיטים, חומרים אחרים מהם מכינים יהלומים ועוד.
מידע על מוצרים – על כל מוצר שמוכרים בחנות תכשיטים וירטואלית צריך שיהיה את כל המידע שהגולש צריך לקבל. מידע זה יעזור לו להכיר את המוצר לעמק ולהחליט האם הוא מעוניין בו או במוצר אחר. חשוב שתהיה לו אפשרות לבחון את המוצרים אחד מול השני באופן השוואתי.
מידע על השירות – חלק זה יכיל את כל המידע שהלקוח צריך אודות השירות של החנות. החל ממידע פשוט כיצד משלמים, כיצד מגיע התכשיט אל הלקוח, אחריות על תכשיטים, ביטוח ועוד.
מלבד החלקים האלה, אמור האתר להכיל עוד מספר פונקציות שגם יאפשרו לגולש חווית שימוש מרבית וגם יקלו עליו בחוויית הקנייה. עלינו לזכור ככל שהיכולת של הגולש לקנות מוצרים דרך החנות תהיה קלה יותר, כך יגדל הסיכוי שהוא יחזור ויבצע בה קניות.
מערכת חיפוש – האתר צריך להכיל שיטות חיפוש שונות. המערכת צריכה להיות מותאמת לחיפוש בין מוצרים, בתוך המוצרים עצמם, חיפוש על בסיס מחירים, חומרים, עיצובים ועוד. ככל שיכולות החיפוש יגדלו כך יהיה קל יותר לגולש לנווט בתוך האתר.
תמונות – תכשיטים לא יכולים להימכר בלי שהגולש רואה אותם בעיניים. לכן חשוב להציג לו מגוון תמונות של כל תכשיט, 3-4 תמונות שהוא יוכל לראות כיצד התכשיט נראה מקרוב ומרחוק.
אמנת שירות – הגולש צריך לדעת מי עומד מאחורי החנות, לכן יש ליצור אמנת שירות ברורה, בה כתוב מה בדיוק הגולש מקבל ומה בדיוק האחריות שלכם על השירות. ככל שהלקוח ירגיש שאתם עומדים מאחורי המוצר והשירות שאתם מעניקים, כך הוא ירגיש הרבה יותר בטוח לבצע אצלכם את הקנייה.
לסיום, בניית אתרי תכשיטים וירטואלית היא הפנים של העסק באינטרנט, אל תמעיטו בערכה, כל הזמן תספקו לה תכנים חדשים בשביל שהגולש ימצא בה מידע עדכני ומוצרים איכותיים.